Monday, February 28, 2011

Undang - Undang Pelik Seluruh Dunia

Banyak perkara yang agak pelik berlaku di alam nyata. Bunyi macam mengarut, tetapi itulah kenyataan

THAILAND :
* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :
* Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEDIA :
* Dilarang mengecat rumah tanpa izin daripada kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :
* Polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima daripada para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :
* Dilarang berjalan (bogel)
* Tidak flush jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :
* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :
* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.
* Dilarang memaki di tempat umum.


AUSTRALIA :
* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :
* Dilarang mengenakan topi di stadium, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :
* Dilarang menempel plaster luka di tempat umum.
* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
* Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :
* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :
* Dilarang memelihara **** di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA
ARIZONA :
* Dilarang memandu tanpa kasut.
* Dilarang bermain domino di hari Minggu.
* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
* Dilarang memandu dengan mata tertutup.

ALASKA :
* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
* Dilarang memberi minum bir pada rusa.
* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

ARKANSAS :
* Suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
* Wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

CALIFORNIA :
* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

COLORADO :
* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan anda ditahan olehnya.

CONNECTICUT :
* Dilarang mencium isterinya di hari minggu.

FLORIDA :
* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

WASHINGTON :
* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA :
* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang

Friday, February 25, 2011

Jangan Berfikiran Kolot Tentang Dajjal



Sent from my iPhone OS4

Begin forwarded message:

 



Pengenalan

Umumnya masyarakat Islam atau lebih tepat lagi 98 % berfikiran kolot tentang makhluk bernama DAJJAL serta saat-saat kemunculannya. Apakah yang dimaksudkan dengan KOLOT? Apakah kaitannya dengan masyarakat Islam?

KOLOT bermaksud 'jumud' atau ketinggalan zaman atau lebih tepat lagi 'cara lama'. Manakala 'Berfikiran Kolot' pula ialah memikirkan sesuatu perkara dengan 'cara lama' (old style) dan langsung tidak memperbaharuinya.

Sebagai contoh, sepasang suami isteri Muslim yang berpendidikan tinggi dan moden mendapati anak mereka sakit demam yang berpanjangan walaupun sudah banyak kali berjumpa doktor. Tanpa berfikir panjang mereka mengesyaki anak mereka terkena sampuk syaitan atau perbuatan orang yang mana kebetulan juga mereka tidak berapa baik dengan jiran sebelah rumah.

Maka pasangan tersebut telah membawa anak mereka berjumpa bomoh. Memandangkan pasangan tersebut orang kaya, maka adalah sukar seorang bomoh untuk mengatakan 'anak mereka sakit biasa saja', peluang terbaik untuk mendapat income lebih ialah mengatakan 'anak anda kena buatan orang'.

Itulah cara pemikiran kolot orang Islam, sudah belajar tinggi-tinggi masih mencari bomoh yang tiada sijil SIRIM itu. Begitulah juga tentang hal ehwal Dajjal. Umat Islam masih memikirkan Dajjal seperti berikut ;

A. Gambaran paling kolot !

* Digambarkan bermata satu dan bertanduk serta berbadan besar.
* Digambarkan sebagai raksasa yang ganas.
* Digambarkan seperti raksasa yang berjalan di atas permukaan bumi dan memijak semua rumah-rumah.

B. Gambaran kolot !

* Dajjal digambarkan orang bermata satu yang datang dengan tentera-tenteranya di atas satu kapal angkasa.
* Dajjal digambarkan memaksa setiap orang yang dijumpainya supaya mengaku dirinya sebagai tuhan.
* Dajjal digambarkan suatu manusia yang berperwatakan ganjil dan keadaan fizikalnya yang menakutkan serta suka membunuh semua orang yang dijumpainya.

Setelah berfikiran seperti A dan B, umat Islam secara sendirinya cuba membentuk pula jalan penyelesaian masing-masing terhadap persoalan, "apa aku nak buat jika Dajjal datang kepada ku?"

Berikut pemikiran kolot umat Islam tentang jalan penyelesaian menghadapi Dajjal;

A. Penyelesaian paling kolot !

* "Apa aku nak takut! Jika dia paksa aku, aku tetap akan berlawan jika aku mati nanti, aku akan mati syahid macam sahabat nabi"
* "Aku akan pastikan tempat persembunyian aku tidak diketahui Dajjal."
* "Aku akan pastikan tempat sembunyi aku di bawah tanah kerana rasaksa Dajjal itu tak boleh nampak dengan jelas"

B. Penyelesaian kolot !

* "Kalau Dajjal suruh mengakui dia sebagai Tuhan, aku akan angguk saja supaya dia tak bunuh aku. Tetapi hati aku tetap akan berniat dia bukan Tuhan, kalau tidak murtadlah aku."
* "Kalau Dajjal paksa aku mengakui dia sebagai tuhan, baik aku ikut sahaja. Lepas tu kalau aku jadi orang dia, aku akan cari peluang bunuh dia."


Itulah pemikiran-pemikiran kolot yang dapat penulis kumpulkan. Dan banyak lagi pemikiran kolot yang tak dapat penulis tuliskan kerana terlalu banyak yang merapu dan tidak masuk akal.

Gaya Berfikir Kolot Memudahkan Kerja Dajjal?

Jika umat Islam mempunyai fikiran seperti A dan B, manakala jalan penyelesaian juga seperti A dan B, seronoklah Si Laknat itu. Mungkin ada yang memikirkan bahawa Dajjal tidak tahu cara berfikiran kolot di atas. Mana mungkin tidak! Dajjal dimudahkan oleh Allah SWT untuk melakukan kerja-kerja terkutuknya.

Dajjal ditakdirkan Allah untuk mendapat bantuan dari Iblis dan sekutu-sekutu syaitan. Di dalam diri manusia mempunyai nafsu yang sememangnya dikuasai oleh syaitan untuk menyesatkan iman kita. Memandangkan gerak kerja Dajjal dibantu syaitan dan Iblis adalah tidak mustahil apa yang difikirkan manusia dilaporkan oleh syaitan untuk tujuan kajian Dajjal.

Dajjal akan mengumpulkan semua pemikiran manusia untuk dibuat satu kesimpulan yang khusus. Jika sekiranya Dajjal mendapat maklumat bahawa 90 peratus golongan remaja meminati dunia hiburan atau lebih cenderung kepada muzik. Maka Dajjal akan melaksanakan suatu bentuk penyelidikan bagaimana untuk mempengaruhi pemikiran remaja melalui muzik.

Dengan bantuan syaitan ini, Dajjal lebih mudah juga untuk memikirkan bagaimana untuk menerapkan nilai-nilai kesyaitanan dan pemujaan terhadap dirinya melalui muzik dan hiburan. Untuk memaksa manusia menyembah Dajjal secara terang-terangan adalah sukar, kerana masing-masing mempunyai agama sama ada Islam, Kristian, Yahudi atau sebagainya.

Tetapi untuk membuat manusia mengakuinya sebagai tuhan tanpa manusia sendiri sedari adalah suatu perkara yang mudah. Jika aspek hiburan adalah senjata, maka hiburanlah yang perlu kita ambil peduli dan berhati-hati.

Ingatlah wahai saudara-saudara sekelian, raksasa atau makhluk aneh yang anda tunggu-tunggu tidak akan kelihatan sampai bila-bila. Apa yang pasti, yang akan muncul nanti ialah seorang manusia yang kelihatan normal, berpendidikan, prestij, berkaliber dengan gaya ahli politik yang luar biasa. Manusia itu bernama Dajjal. Kenyataan ini telah banyak dibahaskan oleh kebanyakan pemikir-pemikir Islam dan Barat.

Cara ia memunculkan diri dan hari kemunculannya tidak diketahui melainkan konco-konconya yang terdiri dari kalangan pemimpin-pemimpin beberapa negara Eropah, billionaire dan ketua agama Yahudi. Saat ia muncul, semua umat Islam tidak menyedari kerana umat Islam masih memperhatikan manusia yang bermata satu, berbadan besar dan tertulis KAFIR di dahinya.

Semua itu tidak kelihatan. Walaupun hadis mengatakan Dajjal dengan ciri-ciri mata satu, berbadan besar tetapi semua itu boleh diubah Dajjal cuma hanya pada keadaan tertentu yang menampakkan ia begitu. Dan itulah tujuan hadis disabdakan, untuk dikaji dan diselidiki bukannya difahami secara luaran sahaja.

Hanya yang dapat mengenali Dajjal adalah konco-konconya dan ulama-ulama yang zuhud yang mana mereka dapat menghidu bau bencana akhir zaman ketika kemunculannya itu.

Adakah Hiburan Senjata Ampuh Dajjal ?

Ya, telah terbukti bahawa dunia berubah-berubah secara serentak dari segi fesyen dan alunan muzik melalui dunia hiburan. Bermula dengan agogo, twist, rock N roll, rock metal, hard rock, rap, reggae hinggalah sekarang ini semuanya berlaku secara serentak. Menghairankan ! Yakni apa yang berlaku di negara maju sama ada cara muzik dimainkan atau cara berapakaian semuanya diikuti oleh negara dunia kedua dan ketiga.

Dan sekarang ini, suatu era baru yang diketengahkan Dajjal melalui konco-konconya di Hollywood ialah 'hiburan realiti'. Rancangan bercorak 'realiti' semakin menular malah lebih cepat dari virus H5N1 (Birdflu) ke dalam umat Islam.

Tak perasankah anda? Anda tentu perasan…semua ini dilihat berlaku dengan cepat dan Akademi Fantasia yang penuh maksiat dan fantasi itu menjadi pelopor sebelum Malaysian Idol dibawa masuk. Seperti yang kita ketahui, konglomerat hiburan dalam Malaysia adalah dikuasai bangsa asing termasuklah semua stesen TV (kecuali RTM). Maka seharusya kita berwaspada dengan dakyah Dajjal semua ini.

Na'uzubillahiminzaalik…..

__._,_._____,_._,___

MASIH SUAMI-ISTERIKAH DI ALAM AKHIRAT KELAK?



Sent from my iPhone OS4

Begin forwarded message:

1. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin. Wanita yang meninggal dunia sebelum berkahwin akan dikahwinkan oleh Allah SWT di syurga kelak dengan seorang lelaki di kalangan ahli syurga. Rasullullah SAW bersabda " Tiada si bujang di dalam syurga" (Muslim). Ini kerana ada juga lelaki belum berkahwin yang meninggal dunia.

2. Wanita yang meninggal dunia setelah diceraikan dan tidak berkahwin Sesudahnya. Wanita ini juga akan dikahwinkan oleh Allah SWT dengan lelaki daripada ahli syurga.

3. Wanita yang meninggal dunia sedangkan suaminya tidak masuk syurga. Begitu juga wanita yang meninggal dunia yang masuk syurga sedangkan suaminya tidak masuk syurga, akan dikahwinkan oleh Allah dengan seorang daripada lelaki yang masuk syurga.

4. Wanita yang meninggal dunia setelah berkahwin. Wanita ini akan berada bersama suaminya di syurga kelak sekiranya suaminya masuk syurga.

5. Wanita yang kematian suami dan tidak berkahwin sesudahnya. Wanita ini akan tetap bersama suaminya yang dikahwini di dunia sekiranya suaminya masuk syurga.

6. Wanita yang kematian suami dan berkahwin sesudahnya Wanita yang kematian suami dan berkahwin lain akan bersama lelaki yang terakhir dikahwininya di dunia tidak kira berapa kali di aberkahwin. Suami yang terakhir adalah suaminya di syurga sekiranya suami itu menjadi ahli syurga.

 

Rasullullah SAW bersabda. "wanita adalah kepunyaan suaminya yang terakhir". "wahai tuhan ku tak layak kesyurgamu ...namun tak pula aku sanggup keNerakamu....kami lah hamba yang mengharap belas darimu ...."ya allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa..ampunkan dosa2 kami .kedua ibubapa kami .dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia"

 

*Kiriman dari seorang Teman, baik untuk dikongsikan*

Friday, February 18, 2011

Mesej dari kubur



Sent from my iPhone OS4

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya. Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut. Di sebuah rumah di Kedah pula, seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya. Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya. Selepas membaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer:







To : Isteri kesayanganku

Date : 16 May 2002

Subject : Abang telah selamat sampai Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Mereka telah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita boleh menghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita. Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abang lihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang. Abang harap perjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abang lalui ketika ini.

__._,_.__.
__,_._,___

Pistolnya Mana Pak Polisi?



Sent from my iPhone OS4

Begin forwarded message:

GAMBAR-GAMBAR LAWAK, LUCU DAN KELAKAR

Anda perhatikan sendiri gambar kat atas tu. Slumber je pakcik tu dalam keadaan bersedia untuk menembak. Tapi pistolnya langsung tak nampak. Untuk lebih jelas, tengok gambar kat bawah ni.


GAMBAR-GAMBAR LAWAK, LUCU DAN KELAKAR


Pistolnya mana pakcik? Serius FAIL!

__,_._,___

Wednesday, February 16, 2011

Apo crito ni jang.. tolong terjemah jap...



Sent from my iPhone OS4


__._,___,_._,___

Sunday, February 13, 2011

Gagak curi makanan sang helang.



Sent from my iPhone OS4

Смелая ворона (4 фото)

Brave crow stole a package directly from under the nose of a predator.

Смелая ворона (4 фото)

Смелая ворона (4 фото)

Смелая ворона (4 фото)


__._,_._
__,_._,___

Wednesday, February 09, 2011

Kajian pasal melayu..


sebuah buku karangan Professor dari Brazil yang menyatakan bahawa Sumatera (nama lama Sumatera ialah Bumi Melayu), merupakan Atlantis iaitu sebuah tamadun yang hilang suatu ketika dahulu.



This recent study is massive and involved a 40-institution, multi-national (though largely Asian) research team that sampled DNA from over 70 populations throughout Asia. The paper used genetic markers called single-nucleotide polymorphisms (SNPs) which are differences in the chemical ‘lettering’ of DNA, in order to infer patterns of ancestry. And whilst the techniques used were esoteric, this collective pan-Asian effort had an aim close to everyone’s hearts: to recover the lost memory of where we came from.

"Thus, it is relevant that in a study published just this week in the influential journal Science, the Han Chinese (and other East Asians) have been shown to have originally come from Southeast Asia. Instead of being natives of China, the Han Chinese were in fact immigrants who descended from mainland and island Southeast Asia, the latter historically known as the Malay Archipelago."

sumber rujukan rasmi kajian DNA itu : https://yentown.us/wp-content/uploads/137/1.pdf

penerangan lengkap kajian DNA itu : http://humpopgenfudan.cn/p/A/A1.pdf

universiti yang terlibat dalam kajian DNA yang membuktikan bahawa bangsa di timur Asia itu berasal dari DNA Melayu

1) Chinese National Human Genome Center, Shanghai, CHINA
2) Institute of Genomics and Integrative Biology, New Delhi,
3) University of Tokyo, JAPAN
4) Center for Genome Science, Korea National Institute of Health, Seoul, KOREA
5) Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan, MALAYSIA
6) Genome Institute of SINGAPORE
7) Institute of Biomedical Sciences, Academia Sinica, Taipei, TAIWAN
8) Affymetrix, Inc. USA





Sepasang gelang emas berkepala naga,
POTOH BERNAGA hiasan Paduka Seri,
Bertambah gagahlah Duli Yang Maha Mulia
Disarungkan ke lengan kanan dan kiri,
Di istiadat rasmi kebesaran negara,
Potoh sebagai lambang kebesaran duli.

ayat di dalam buku Sulalatus Salatin karangan asal Tun Sri Lanang, pengakuan maharaja cina bahawa keturunan diraja Melayu Melaka dan keturunan diraja cina adalah dari keturunan yang sama.

“Surat di bawah cerpu raja langit,
datang ke atas mahkota raja Melaka.
Kita dengar raja Melaka raja besar,
sebab itulah maka kita hendak bersahabat,
berkasih-kasihan dengan raja Melaka,
kerana kita pun daripada anak cucu Raja Iskandar Zul-karnain,
sebangsa juga dengan raja Melaka,
kerana tiadalah ada dalam alam dunia ini raja-raja yang besar daripada kita.
Tiada siapa pun tahu akan bilangan rakyat kita;
maka daripada sebuah rumah sebilah jarum kita pintak.
Itulah jarumnya sarat sebuah pilau kita kirimkan ke Melaka.’’

ayat Sultan Mansur Shah kepad raja di Jepun..

"kita telah pun belajar bahawa untuk menguasai laut yang biru,
orang-orang kita mesti melibatkan diri dalam perdagangan,
SELURUH TANAH MELIPUTI SEMUA KAWASAN LAUT MESTI DISATUKAN DI DALAM SATU TUBUH.
Kehidupan belum pernah begitu kaya di generasi sebelumnya seperti (generasi) sekarang ini"

Penemuan tamadun silam di bawah dasar laut di kepulauan ryukyu di jepun, tempat dimana dijumpai keris purba





Baldimerah: Komen saya, saya jumpa orang asli taiwan masa di sana, dan mereka daripada keturunan melayu.. agama je animisme..

Tuesday, February 08, 2011

I love u....dlm 151 bahasa.......



Sent from my iPhone OS4

Begin forwarded message:

Dibawah ini daftar  I love You dalam berbagai bahasa :

1. Afrikaans - Ek is lief vir jou
2. Albanian - te dua
3. Alentejano (Portugal) - Gosto De Ti, Porra!
4. Alsacien (Elsass) - Ich hoan dich gear
5. Amharic (Aethio.) - Afekrishalehou
6. Arabic - Ana Ahebak / Ana Bahibak
7. Armenian - yes kez shat em siroom
8. Assamese - Moi tomak bhal pau
9. Assyr - Az tha hijthmekem
10. Bahasa Malayu (Malaysia) - Saya cinta mu
11. Bambara - M�bi fe
12. Bangla - Ami tomakay bala basi
13. Bangladeschi - Ami tomake walobashi
14. Basque - Nere maitea
15. Batak - Holong rohangku di ho
16. Bavarian - tuI mog di
17. Belarusian - Ya tabe kahayu
18. Bengali - Ami tomake bhalobashi
19. Berber - Lakh tirikh
20. Bicol - Namumutan ta ka
21. Bisaya - Nahigugma ako kanimo
22. Bolivian Quechua - Qanta munani
23. Bosnian - Ja te volim (formally) or volim-te Turkish seni seviyorum
24. Bulgarian - As te obicham
25. Bulgarian - Obicham te
26. Burmese - chit pa de
27. Cambodian (to the female) - bon saleng oun
28. Cambodian (to the male) - oun saleng bon
29. Canadian French - Je t�adore (�I love you�)
30. Canadian French - Je t�aime (�I like you�)
31. Catalan - T�estim (mallorcan)
32. Cebuano - Gihigugma ko ikaw
33. Chamoru (or Chamorro) - Hu guaiya hao
34. Cherokee - Tsi ge yu i
35. Cheyenne - Ne mohotatse
36. Chichewa - Ndimakukonda
37. Chickasaw - Chiholloli (first �i� nasalized)
38. Chinese - Ngo oi ney a (Cantonese)
39. Chinese - Wuo ai nee (Mandarin)
40. Corsican - Ti tengu cara (to female)
41. Corsican - Ti tengu caru (to male)
42. Creol - Mi aime jou
43. Croatian - Volim te (used in common speech)
44. Czech - Miluji Te
45. Danish - Jeg elsker dig
46. Dutch - Ik hou van jou
47. Dutch - Jeg elsker dig
48. Ecuador Quechua - Canda munani
49. English - I love thee (used only in Christian context)
50. English - I love you
51. Eskimo - Nagligivaget
52. Esperanto - Mi amas vim
53. Estonian - Ma armastan sind / Mina armastan sind (formal)
54. Ethiopia - afekereshe alhu
55. Faroese - Eg elski teg
56. Farsi - Tora dost daram
57. Filipino - Mahal ka ta
58. Finnish (Min�) rakastan sinua
59. Flemish (Ghent) - �k�ou van ui
60. French (formal) - Je vous aime
61. Friesian - Ik hald fan dei
62. Gaelic - T� m� i ngr� leat
63. Galician - Querote (or) Amote
64. Georgian - Miquar shen
65. German - Ich liebe Dich
66. Ghanaian - Me dor wo
67. Greek - agapo se
68. Greek - S�agapo
69. Greenlandic - Asavakit
70. Gronings - Ik hol van die
71. Gujarati - oo tane prem karu chu
72. Hausa - Ina sonki
73. Hawaiian - Aloha au ia`oe
74. Hebrew - Ani ohevet ota
75. Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
76. Hindi - Main tumsey pyaar karta hoon / Maine Pyar Kiya
77. Hmong - Kuv hlub koj
78. Hokkien - Wa ai lu
79. Hopi - Nu� umi unangwa�ta
80. Hungarian - Szeretlek te�ged
81. Icelandic - Eg elska thig
82. Ilocano - Ay ayating ka
83. Indi - Mai Tujhe Pyaar Kartha Ho
84. Indonesian - Saya cinta padamu (�Saya�, commonly used, the other is`Aku`)
85. Inuit - Negligevapse
86. Iranian - Mahn doostaht doh-rahm
87. Irish - taim i� ngra leat
88. Italian - Ti amo/Ti voglio bene
89. Japanese - Anata wa, dai suki desu
90. Javanese (formal) - Kulo tresno marang panjenengan
91. Javanese (informal) - aku terno kowe
92. Kannada - Naanu ninna preetisuttene
93. Kapampangan - Kaluguran daka
94. Kenya (Kalenjin) - Achamin
95. Kenya (Kiswahili) - Ninakupenda
96. Kikongo - Mono ke zola nge (mono ke� zola nge�)
97. Kiswahili - Nakupenda
98. Konkani - Tu magel moga cho
99. Korean - SA LANG HAE / Na No Sa Lan Hei
100. Kurdish - Khoshtm Auyt
101. Laos - Chanrackkun
102. Latin - Te amo
103. Latvian - Es m�lu Tevi
104. Lebanese - Bahibak
105. Lingala - Nalingi yo
106. Lithuanian - As Myliu Tave
107. Lojban - mi do prami
108. Luo - Aheri
109. Luxembourgeois - Ech hun dech g�er
110. Macedonian - Jas Te Sakam
111. Madrid - lingo Me molas, tronca
112. Malaysia�- Saya cintamu / Saya sayangmu / Aku sayang enkow / Sayah Chantikan Awah
113. Malayalam - Njyaan Ninne� Preetikyunnu
114. Mohawk- Konoronhkwa
115. Navaho - Ayor anosh�ni
116. Norwegian - Eg elskar deg (Nynorsk)
117. Osetian - Aez dae warzyn
118. Persian - Tora dost daram
119. Polish Kocham�-� Cie / Ja cie kocham
120. Portuguese�-� Amo-te / Eu te amo
121. Romanian - Te iu besc
122. Russian - Ya vas liubliu / ya liubliu tebia / ya tebia liubliu / Ya polyubeel tebya.
123. Scot�- Gaelic Tha gradh agam ort
124. Serbian�- LUBim te.
125. Serbocroatian - volim te
126. Shona - Ndinokuda
127. Sinhalese�- Mama oyata adarei
128. Sioux - Techihhila
129. Slovak - lubim ta
130. Slovene - ljubim te
131. Spanish�- Te quiero / Te amo
132. Srilankan Mama Oyata Arderyi
133. Swahili - Naku penda (followed by the person�s name)
134. Swedish�- Jag a�lskar dig
135. Swiss-German Ch�ha di ga�rn
136. Syrian - Lebanes BHEBBEK (to a female) / Lebanes BHEBBAK (to a male)
138. Tagalog - Mahal kita
139. Tamil -� n^An unnaik kAthalikkinREn (I love you)
140. Telugu - Neenu ninnu pra�mistu�nnanu
141. Thai�-� Ch�an Rak Khun / Phom Rak Khun
142. Tunisian�-� Ha eh bak *
143. Turkish�- Seni seviyo*rum (o* means o)
144. Ukrainian - ja tebe koKHAju (real true love)
145. Vietnamese - Em ye^u anh (woman to man) / Anh ye^u em (man to woman)
146. Welsh�- �Rwy�n dy garu di.
147. Yiddish Ich libe dich
148. Yugoslavian�- Ya te volim
149. Zazi�- Ezhele hezdege (sp?)
150. Zuni - Tom ho� ichema
151. Zulu�- Ngiyakuthanda!
__,_._,___

Thursday, February 03, 2011

Negaraku Milik Malaysia



Terjumpa video ini di youtube.. nnt la aku ulaskan..

Type rest of the post here

Tuesday, February 01, 2011

A boy, an old man and a donkey....



Sent from my iPhone OS4

 

An old man and a young boy were traveling through a village with their donkey. The boy rode on the donkey and the old man walked beside it. As they went along, they passed some people who commented that it was a shame for the old man to walk when the able young boy was riding.The man and boy thought maybe the critics were right, so they changed positions.


Later, they passed a small village where some people remarked, "What a shame, he makes that little boy walk when he himself rides on the donkey". Upon hearing this remark, the old man and the boy decided that they both should walk.


Soon after, they passed another village and they heard them saying that they were silly to walk when they had a decent donkey to ride on. Again the old man and the boy looked at one another and thought that what the villagers had said were right. And so, they both decided to ride the donkey.


Not long from then, they passed another village and heard some people displaying their anger complaining "How awful to put such a load on a poor donkey." The boy and the old man thought again and said the villagers were probably right, so they decided to carry the donkey instead.


As they crossed the bridge, they lost their grip on the animal and he fell into the river and drowned. With a tear in his eye, watching his donkey being carried away by the current, the old man turned to the boy and said "Young boy, fools are the ones that listen to the world!"


Moral of the story.... if you start to listen and react with all the comments and complaints that you hear from those around you, you will never get your work done. Sometimes, it is good to deafen the ears, blind the sight and just go with your experience and instinct, do what you feel is right, decide what you know is right ....and bulldoze your way through....__,_._,___

TELEKOM MALAYSIA + NTT Jepun kerjasama internet kelajuan amat tinggi 100GBps?



Sent from my iPhone OS4

Telekom Malaysia, NTT Jepun bekerjasama bina kabel bawah laut kelajuan amat tinggi berkapasiti 15Terrabyte!!!

internet sekarang di Jepun dari syarikat NTT, 100MBps pada harga RM122 sebulan
http://www.youtube.com/watch?v=tKM6l52EZmU&feature=player_embedded




Jan 31 (Reuters) - KUALA LUMPUR, Jan 31 (Reuters) - Malaysia's Telekom and Japan's NTT Comunications will jointly invest in an undersea cable worth $500 million to expand the network capacity from Malaysia to Japan, a source with direct knowledge of the matter told Reuters.

Japan's NEC Corp has been appointed the main contractor for the construction of the 8,000 kilometre-long terabit-capacity cable, which will branch into Singapore, the Philippines and Hong Kong, the source said.

Telekom is expected to formally announce the launch of the project later this afternoon.

NTT Communications (NTT Com) announced plans to launch the Asia Submarine-cable Express (ASE), a 40-gigabit-per-second (Gbps) undersea cable, in June 2012. The ASE eventually will connect major business hubs across East Asia via some 7,200 kilometers of cable, and boast a total carrying capacity exceeding 15 terabits per second.

The ASE is being constructed by NTT Com, Malaysia-based Telekom Malaysia, Philippines-based PLDT and Singapore-based StarHub. Total cost of construction is estimated at approximately 430 million USD (about 36 billion yen).

When it initially starts operating, the ASE will serve Japan, Malaysia, Singapore and the Philippines. A separate route to Hong Kong will be added in December 2012. Connections to Mainland China and additional Southeast Asian countries are expected to be launched in collaboration with major carriers in these markets.

Incorporating the latest 40 Gbps optical technology, the ASE will boost the capacity and strengthen the redundancy of NTT Com's Asian cable networks, paving the way for enhanced global network services that will meet the region's increasing needs for global traffic, low network latency and reliability. The ASE also has a capability to incorporate 100 Gbps optical technology in the future.


The ASE will be specially designed to withstand earthquakes and typhoons, particularly in areas such as the Bashi Channel south of Taiwan, where underse earthquakes have disrupted international communications in the past few years.

cable capacity : 15TBps data
2012 aim : 40GBps internet transmission data rate
future aim : 100GBps internet transmission data rate

About NTT Communications Corporation
Please visit www.ntt.com/index-e.html

Contact:
(Mr.) Hiromasa Yoshida or (Ms.) Miho Kanzaki
Global Business Division
NTT Communications Corporation
Tel: +81-3-6733-8158
e-mail: new-cable-gl@ntt.com



antara sumber yang diambil http://www.asahi.com/business/pressrelease...1101310017.html

__._,_.___
__,_._,___